אוֹדוֹת

 הכל התחיל מאהבה גדולה למדבר ולמרחבים, לשקט הפנימי והחיצוני שביקורים במדבר מזמינים.

המדבריות בישראל, מעבר להיותם חלק משמעותי מהנוף הם גם משמעותיים בהבנת האקלים, החי, התרבות וההיסטוריה שלנו. המדבריות שלנו הם בין השאר מהנגישים והבטוחים ביותר בעולם. בזמן קצר מאוד ניתן להגיע, לחוות, ללמוד ולחזור.  בישראל מתקיים לאורך השנים מחקר רב תחומי הקשור למדבר על ידי מוסדות שונים. בנוסף נצבר ידע רב על ידי אנשי מקצוע בתחומים שונים. הידע הקיים בארץ הוא ייחודי אך אם זאת מרביתו אינו מונגש בצורה שמאפשרת לאחרים להעזר בו.

שינוי האקלים, המדבור וכן גידול האוכלוסין מביאים לכך שרבים יותר ברחבי העולם מתגוררים באזורים בעלי אקלים יובשני או שנמצאים בתהליך שבו ארועי קיצון הופכים לתדירים יותר ובכך מגבירים קשיים שונים הקשורים במים, פוריות קרקע, אנרגיה ועוד. קהלים רבים זקוקים לידע שיאפשר להם לקיים את חייהם ולהתמודד עם שינויי האקלים בצורה טובה יותר ואנו סבורים שהידע המחקרי והשימושי שנצבר בישראל לאורך השנים יכול לסייע בכך.

לשם כך הקמנו את ״דעת מדבר״ – ארגון שמטרתו לעסוק בהנגשת הידע מהמדבר. “דעת מדבר״ פועל כארגון ללא מטרות רווח שמפעילים אותו מתנדבים תוך שיתוף פעולה עם גופים שונים

מטרתנו להיות ארגון שמקדם את הפצת הידע הקשור במדבר לקהלי יעד שונים ובערוצים מתאימים מתוך מטרה לסייע להם להתמודד טוב יותר עם שינוי אקלים ועקות באזורים בהם הם חיים.