פְּרוֹיֶקְטִים

היוזמה לפרוייקט דעת מדבר התגבשה במהלך קיץ 2019. השם ״דעת מדבר״ מקורו בפרופ׳ אוריאל ספריאלקיימנו שתי ישיבות היגוי בהשתתפות כ-12 אנשים במדרשת בן-גוריון, במהלכם העלנו מספר רב של רעיונות וגיבשנו את המהות של המיזם. חלק מהרעיונות שגובשו דורשים תקציבים גדולים וחלקם פשוטים יותר למימוש. 

במהלך השנה הקרובה 2023 אנחנו מתכננים לממש את רשימת הפרויקטים המופיעים מטה.

אנחנו מזמינים גופים ואנשים המעוניינים לחבור אלינו לעשייה לפנות אלינו.

מועדון המטיילים של מדברים מדבר

אנחנו מזמינים אתכם להצטרף למועדון המטיילים של ההסכת ״מדברים מדבר״. המועדון מיועד להורים וילדים בגילאי יסודי ומעלה.

הפעילות במועדון מגוונת וברמות קושי המתאימות לכל המשפחה. הפעילויות יתקיימו בסופי שבוע לאורך כל השנה

המועדון אינו קשור לאוניברסיטת בן-גוריון ופועל באופן פרטי

להצטרפות ומידע נוסף מלאו את הטופס.

פודקסט דעת מדבר עונה 2

 צוות הפודקסאט כולל את רותי גובזנסקי, דניאל למנסדורף ודודו רשתי.  בעונה הראשונה הקלטנו כ-70 פרקים של הפודקסט שמהם עיבדנו לשידור 66. בעונה השנייה עיבדנו לשידור 5 פרקים נוספים. תחילת הדרך היתה באוקטובר 2019 עם ארבע ראיונות. יש לנו מעל 1000 האזנות בכל חודש והפודקסט זמין במספר ערוצים כמו YouTube, Itunes, Spotify וגם SoundCloud

כל הראיונות מתומללים ולכל מרואיין יש דף מידע באתר עם פרטי הקשר שלו וכן קישור לראיון המוקלט והמתומלל. 

אנחנו מתכננים להמשיך את הקלטת העונה השנייה בחודש אוקטובר 2022 לתוך שנת 2023 ומזמינים בעלי מקצוע וחוקרים העוסקים בתחום לפנות אלינו.

פודקאסט מדברים מדבר לגיל הצעיר עונה 3

במהלך שנת 2020-2022 הפקנו 2 עונות של מדברים מדבר ובסך הכל 24 פרקים 

התוכניות מתמקדות כל אחת בנושא אחר (בעל חיים, צמח או תופעת טבע) שקשור למדבר. קהל היעד שלנו הוא ילדים בגילאים 6-12 וכן הוריהם שלרוב מאזינים בהאזנה משותפת. יש לנו מאזינים רבים לכל פרק וכן כ-10 אחוז מהמאזינים שלנו הם מחוץ לישראל

העונה השלישית כוללת גם היא מגוון נושאים והתחלנו להקליט אותה בסוף שנת 2022 עם מספר אנשי צוות בשיתוף בית הספר לקיימות ושינויי אקלים באוניברסיטת בן-גוריון.

הפרויקט מתבצע בשיתוף בית הספר לקיימות ושינויי אקלים באוניברסיטת בן-גוריון, רדיו BGUהגר לשנר, עומרי גלבר, ד”ר בוזי רביב ותמר קידר.

אולפן נודד

במהלך 2023 אנחנו מתכננים לנדוד ברחבי הארץ ולקיים מפגש פתוח של ילדים והורים עם צוות התוכניות ילדי טבע ומדברים מדבר

האולפן הנודד יעסוק בנושא שינויי האקלים ויחד עם הילדים שישתתפו במפגש נחווה חוויה משותפת המשלבת התנסות בהקלטת פודקאסט עם עמרי מתוכנית ילדי טבע ותמר ממדברים מדבר תוך כדי  למידה משותפת מעמיקה ומרגשת. 

מעוניינים שנגיע אליכם עם האולפן הנודד שלנו? אתם מוזמנים לפנות אלינו